Jedan od prvih Čeha koji je detaljnije opisao svoje iskustvo sa novim MacBook Pro sa Touch Barom, je Michal Blaha. I mora se reći da njegova presuda nije baš pozitivna. Na kraju je vratio najnoviji Apple računar da bi se i sam vratio na stariji MacBook Air.
Važno je napomenuti da Michal Blaha pola svog vremena provodi na MacBook-u u macOS-u, a pola u Windows-u (virtualizacija putem Parallels-a), gdje koristi razne razvojne alate.
Koristio sam novi MacBook samo dva dana. Touch Bar naglašava fundamentalne razlike između macOS-a i Windows-a. MacOS se kontroliše preko prečica na tastaturi, Fn tasteri vam praktično nisu potrebni (dok su vam u Windows-u potrebni i za osnovne prečice na tastaturi). Zato Touch Bar ima mnogo smisla na macOS-u.
(...)
Kada radite u Windows-u, ne možete bez Fn tipki. Kada programirate još više, Visual Studio, razni uređivači, TotalCommander, sve ove aplikacije imaju najčešće prečice na tastaturi izgrađene na Fn tasterima.
Blaha je savršeno opisao razliku u filozofiji rada ova dva operativna sistema i zašto bi Apple sasvim lako mogao lišiti novi MacBook Pro čitav niz funkcijskih tipki. Ali ako se krećete u Windows-u i aktivno ih koristite i na Mac-u, možda ćete imati veliki problem bez funkcijskih tipki.
Touch Bar je dodirna površina sa displejom, mat, bez reljefa. Ne daje nikakvu povratnu informaciju o tome da li dodirnete (i pokrenete radnju pod prstom) ili ne. Nema haptičku povratnu informaciju.
Očekivati neku vrstu odgovora kada stavite prst na Touch Bar je logično. I ja sam, tokom mojih prvih interakcija sa novim MacBook Pro-om, očekivao da će touch traka na neki način odgovoriti na mene. I to uglavnom zato što u takvim slučajevima i drugi Apple proizvodi reaguju na mene na sličan način.
S obzirom na to gdje je Apple već implementirao haptičku povratnu informaciju, može se očekivati da je to i budućnost Touch Bara, ali za sada je to, nažalost, samo "mrtav" ekran. U iPhoneu 7, haptički odgovor izaziva veliku ovisnost a takođe ga znamo već duže vreme, na primer, sa trackpad-ova u MacBook-ovima.
Ali haptički odgovor u Touch Baru bi bio dobar posebno zbog činjenice da ne bi bilo potrebno tako često pratiti šta zapravo radite prstom. Sada, prilično šizofrena situacija može nastati mnogo puta, kada koristite Touch Bar da kontrolišete šta se dešava na displeju, ali u isto vrijeme morate barem jednim okom provjeriti da li ste u pravu. Bez olakšanja ili haptičke povratne informacije, nemate šanse da saznate.
Touch Bar je očigledno tek na početku i možemo očekivati da će ga Apple poboljšati u pogledu hardvera i softvera, međutim, kako ističe Michal Blaha, već je „Touch Bar gotovo genijalan za kreativne aktivnosti (uređivanje fotografija, rad sa video)".
Da su Touch Bar i njegova loša upotrebljivost u Windows-u jedini razlog, Blahi bi trebalo mnogo duže da se odluči, ali bilo je mnogo više razloga za predaju novog MacBook Pro-a: trogodišnji MacBook Air traje duže njegova baterija, nedostaje mu MagSafe, poskupljenje ne donosi toliko veće performanse i Do sada je USB-C prilično zbunjujući. Kao konačnu negativnu točku, Blaha opisuje "sve veću UX nedosljednost Appleovih proizvoda":
– iPhone 7 (koji imam) koristi Lightning na USB konektor za punjenje. Neću ga spojiti na MacBook bez smanjenja.
– iPhone 7 nema džek konektor, a slušalice imaju Lightning konektor. MacBook ima jack konektor, nema Lightning konektor, a iPhone slušalice neće stati u MacBook čak ni kroz adapter. Moram da nosim dve slušalice, ili smanjenje sa priključka na Lightning!
– Apple ne isporučuje puni USB-C kabel za brzi prijenos podataka s MacBook Pro za 60 kruna. Moram kupiti još jedan za 000 kruna. WTF!!!
– Apple mi nije dao USB-C na Lightning kabl ni za telefon ni za laptop kako bih mogao puniti iPhone sa laptopa. WTF!!!
– Ako stavim MacBook na iPhone 7, MacBook ide u stanje mirovanja. Misle da sam zatvorio ekran. Cool :-(.
– Otključavanje vašeg MacBook Pro-a je zabavno kada nosite Apple Watch. Možete napisati lozinku, otključati otiskom prsta (Touch ID je munjevito brz) ili čekati da MBP otključa Apple Watch.
TouchID se može koristiti i za kupovinu, za mnoge stvari u sistemu gdje se mora unijeti lozinka (na primjer, za prikaz sačuvanih prijava u Safariju), ali se Apple Watch ne može koristiti za isto.– Haos u MacBook Air-u (šta će biti s njim?), MacBook i MacBook Pro modelima i potpuna misterija šta će se dalje dogoditi. Mislim da ne znaju.
Michal Blaha vrlo prikladno u nekoliko kratkih tačaka opisuje koliko je (barem za sada) nelogičnih odluka Apple donio u posljednje vrijeme. O mnogima je već bilo riječi, kao što je činjenica da jednostavno ne možete spojiti slušalice sa iPhonea 7, koji imaju Lightning, uopće na bilo koji MacBook, i obrnuto, morate koristiti dongle ili da ne možete spojiti iPhone na MacBook Pro bez dodatnog kabla.
Ali najvažnija je vjerovatno posljednja opaska o haosu u modelskim linijama, kada sigurno nije samo Michal taj koji ima veliku dilemu. Za sada, mjesto najnovijeg računara ostaje relativno stari Air, što nije dovoljno posebno sa ekranom, jer, kao i svi ostali, nemaju pojma šta će se zapravo dogoditi sa ostalim Apple laptopima. Čini se da je najizvodljiviji put kojim sam i sam krenuo prije nekog vremena prelazak na stariji MacBook Pro iz 2015. godine, koji je sada najbolji po pitanju cijena/performansi, ali definitivno nije dobra vizit karta za Apple. da li će korisnici pažljivije pogledati nakon ovakvih izbora.
Ali budući da ostali Apple laptopovi ostaju neizvjesni, ne možemo biti iznenađeni kupcima. Šta će se dalje dogoditi sa MacBook-om – hoće li ostati samo u 12-inčnom modelu ili će biti još veći? Da li je zamena za MacBook Air zaista (i nelogično) MacBook Pro bez Touch Bar-a?
Da, mnogi Appleovi koraci su nelogični, ali novi MacBook je jednostavno mnogo bolji od starijih modela. I lično imam MacBook Pro 2016 bez Touch Bar-a i ne mogu ga dovoljno pohvaliti. Za cijenu 5000 višu od modela iz 2015. godine dobijate bolji računar u gotovo svim aspektima. Jedina zamjerka bi mogla biti konektori..
Sve dok su brzi :-)
A kako ste sa svojom izdržljivošću? Gore navedeno iskustvo me prilično plaši, da bi nove mašine imale mnogo manje izdržljivosti :(
8-10h, praktično isto kao MB Pro 2015 sa sličnim specifikacijama
korisnici pišu nešto sasvim drugo...međutim, ja bih čekao prvi update, s jedne strane macbookovi će dobiti dvije generacije novijih procesora (navodno preskačući Keby lake) a sa druge strane spekuliše se o amoled displejima. Lično mi se novi Macbook Pro mnogo sviđa, ali kao i svaki prvi proizvod iz nove linije modela, sigurno će imati greške.
Ako želite zamjenu za stari Air, osnovni 13″ bez TouchBar-a će biti sasvim dobar.
13″ MBP sa TouchBar-om je također ok imo i nema puno smisla čekati godinu dana duže, ako neko kod kuće ima MBP 13 2013 i stariji, isplati se ažurirati danas.
Oprezniji sam u vezi sa 15″ modelom, košta 3500 dolara u razumnoj konfiguraciji i možda ću pričekati godinu ili dvije da vidim kakvo će biti korisničko iskustvo.
Osnovni Macbook od 13″ je ok, ali čini mi se da su za nepotrebnih 7k dovoljno urezali procesor, što se tiče performansi, ali možda griješim.
Ono što me plaši je činjenica da je prema wikiju stari 13″ Macbook Pro imao bateriju od 75Wh, a novi ima „samo“ bateriju od 50Wh… i sumnjam da bi smanjili potrošnju za nekih 40% da bi postigli istu izdržljivost
Novi MBP ima displej visoke osvetljenosti, možda će vam pomoći da naučite kako da regulišete intenzitet... u svakom slučaju, potrošnju još ne procenjujem, sasvim je moguće da će za godinu dana baterija ažuriranih modela trajati povećanje slično kao kod 12″ MacBook-a početkom 2016. u poređenju sa prvim početkom 2015. godine.
Pa, može biti tako. Model bez touch bara ima najslabiji procesor, pa paradoksalno može biti bolji sa izdržljivošću od skupljih modela sa touch barom.
Model bez Touch Bara za veći kapacitet baterije od modela sa TB.
Nažalost, ta jedina pritužba je, po mom mišljenju, najvažnija za većinu korisnika...
Razumijem da su ovo vjerovatno citati gospodina Blahe, ali molim da ispravite njegove gramatičke greške i greške u kucanju. Neke fraze tada nemaju nikakvog smisla ("a ja ne uključujem iPhone slušalice u Apple čak ni preko adaptera. Moraju nositi dvije slušalice ili adapter za audio rasvjetu!" itd.)
1. Funkcijski tasteri se mogu zaključati u Parallels-u na sledeći način: Sistemske postavke/Tastatura/Prečice/Funkcijski tasteri i dodati Parallels Desktop.app. Nakon toga, funkcijski tasteri na Touch Baru će biti stabilno prikazani. Pored toga, Parallels razvija podršku za to.
2. Samo kupite USB-C na Lightning kabl i ne morate da nosite punjač za iPhone jer se može puniti sa MacBook Pro punjača. Kupio sam manji 29W za MacBook Pro, koji dolazi uz MacBook 12′, puni i MacBook Pro i iPhone.
3. Što se tiče slušalica, očito ciljaju na njihove bežične koje će krenuti u prodaju. Prije nekoliko mjeseci, Apple je pitao korisnike da li koriste priključak za slušalice na svojim MacBook računarima, očigledno planiraju da ga potpuno odustanu.
4. Tastatura je odlična
5. Baterija traje 7-8 sati, ali ja imam i7 3.3GHz.
6. USB-C kabl bi trebao biti “aktivan”… za novac…
Ne mogu pomoći, moram to napisati. Još jedan naslov za klik-mamce? Radovao sam se najavljenoj transformaciji Jablíčkářa, a za sada i promjeni na gore za mene. U zadnjih mjesec dana i samo jedan konstruktivan članak: http://jablickar.cz/jak-blokovat-spam-a-pozvanky-v-kalendari/ inače, za sada, više kao Light Flight...
Ako sam pogriješio i ako su članci u pripremi, izvinjavam se.
Jablíčkař ima hrabrosti da objektivno opiše Apple zajednici, između ostalog, Appleove ne uvijek idealne korake. Neka nam je drago da ovde uopšte postoji neko takav. Zato što bi pisanje samo s ružičastim naočalama o trenutnoj liniji Mac proizvoda bilo popularno, ali ne i činjenično. Teško razumljiv nered u liniji proizvoda u kombinaciji sa apsurdno dugim periodom zamjene mašine (podsjetimo se da se pod Steav-om to dešavalo dva puta svake godine - odnosno rano, sredinom ili kasno) - to jednostavno nije dobra vizit karta. Brzi pad prodaje Mac računara govori sam za sebe.
Tako da više takvih Jablickara - a možda će se zahvaljujući takvim odgovorima to ponekad dogoditi i drugovima u Appleu.
Očigledno, uopšte niste razumjeli moj post, a ni post Renéa Beckera. Poenta nije u temi, već u formi koju Jablickar.cz "novo" koristi. Paradoksalno, postojao je članak o tome kako su "duboko razmišljali" o sadržaju onoga što stvaraju i da bi se željeli vratiti sadržajnim člancima. Nažalost, trend "plamen/mržnja/klik-mamac" se nastavlja…
Iskustvo sa non-touch bar verzijom - sve je na vrhunskom nivou (displej, svetlina, tastatura, brzina SSD-a i portova, brzina samog uredjaja), nemam problema sa brojem i tipom portova), jedino (i ono što je za mene bitno) je trajanje baterije - prosječno 6,5 sati pri 50% svjetline (Safari - isključen Flash, TextWrangler, barem Word + Excel) - ovo je za mene strašno razočarenje. Probao sam i HD film sa Itunesa po Appleovoj metodologiji - 75% svjetline, trebao bi trajati 10 sati - trajao je 7. Kod jedinog Applea je uvijek bilo istina da je trajanje baterije uvijek na minimumu. Ne više :-(
Slažem se, sat vremena sam lošiji na i7 kasnom 2016. nego što sam bio na prethodnom i7 kasnom 2013.
Ovo tačno opisuje kako se osećam. Imam opciju da proslogodisnji model zamenim za ovogodisnji, ali jednostavno ne zelim, jer bi sa mog ugla nacinio sebi medvecu uslugu i umesto uredjaja koji radi, dobio bih jedno sranje zahtijevaju, između ostalog, samo sniženja za korištenje s drugim Apple proizvodima. Ako ne nauče lekciju sa sljedećim modelom, morat ću pobjeći od Maca godinama kasnije :-(
Sljedeće godine nećete željeti drugi priključak osim USB-C. Uređaj sa USB-A starim Thunderboldom u Display portu izgledat će neprikladno. Istovremeno, za danas je dovoljno kupiti mali USB-C na USBA-A adapter za 200 CZK.
USB-C na Displayport ili HDMI kablovi će biti standard, USB-C će biti na punjačima, power bankama, monitorima, projektorima, itd. Dovraga, biti pionir može donijeti male probleme na početku.
Osim toga, iPhone 8 će, pretpostavljam, imati USB-C punjač i Lightning - USB-C kabel.-
to je još jedno sranje, kako se usuđuješ da to uradiš
Hoćete da nam kažete da će sledeće godine gospodin FX baciti sve uređaje koje je nedavno kupio i zameniti ih novim, sa usb-c?
ok, prihvatam
pa sacekajmo svi da kupimo novu macu do sledece godine...
jer očigledno novi Mac za PC nije prikladan za ovu godinu. za ovu godinu, to je goli laptop
zar se ne možemo složiti oko toga?
(i iduće godine hoće li biti kupona za popust za ostale uređaje koje moram zamijeniti da bi mogli koristiti usb-c?
...ti moronu
Dragi gospodine,
zanimljivo je koliko je malo potrebno takvom plebejcu i slabaku da skupi hrabrosti da vrijeđa strance čak i u tehničkoj raspravi. Sve što treba da uradite je da odaberete anonimni akronim koji ništa ne znači, a doživotni škrtac je odjednom jak čovek.
Ako nemate mašte, dovoljno intelekta i ako se ne sjećate da su se iste rasprave vodile prilikom vađenja floppy drajva, CD drajva, izbacivanja paralelnog porta i zamjene USB-a itd., onda bolje da se ne sramotite javno. Kao i tada i sada, Apple je prvi imao hrabrosti.
Niko ne mora da baca svoje mašine kao tada, samo one ostare malo ranije. Novi sa samo USB-C-om nisu korak unazad, već novi standard za nekoliko godina. Na kraju krajeva, svi žudimo za jednim konektorom za sve, i gle, imamo ga ovdje.
Kao što su se tada uklonjeni diskovi i portovi mogli zamijeniti, tako se i danas apsolutno sve može obaviti preko USB-C. Ne razumijem zašto bi me smetalo da kupim nove USB-C na HDMI kablove za kompjuter za 80 CZK, novi USB memorijski stick sa oba konektora? Imam i drugi USB-C izvor za budućnost i za nekoliko godina. Osim toga, također pokreće iPhone i druge uređaje drugih marki. Konačno univerzalni konektor!
Iduće godine će većina računara biti takva, a USB-A će izgledati zastarelo. Osim toga, drugi uređaji u kući će postepeno imati USB-C i potreba za posedovanjem dodatnih kablova kao što su HDMI, Display port, mini display port, itd.
U suštini, on samo kritikuje Apple zbog postojanja Lightning konektora, lako bi mogao staviti USB-C u iPhone. Na taj način bi vam trebao samo jedan kabl za sve.
Sljedeća faza USB-C mogla bi biti implementacija Ethernet sučelja. Kada bi postavili POE u zidne utičnice i mogli bismo istovremeno povezati laptope na Ethernet i napajanje, to bi bilo sjajno.
Pa, preterali ste i zapamtite ovo za godinu dana. :-))))
To je izvan vas, zapamtite za godinu dana. Nijedan novi računar se neće prodavati bez USB-C. USB-A postepeno nestaje kao serijski i paralelni port. Najgore je što ćete i sami poželjeti USB-C, a da to sada niste ni znali.
To je veoma naivno misljenje... :-/
Šta mislite kako će proizvođači zanemariti USB-C standard, neće ga instalirati u svoje proizvode, neće li USB-A postepeno nestati? Dakle, vi momci imate veoma naivno mišljenje.
Najgore je što ćete i sami poželjeti USB-C, a da to sada niste ni znali.
Naravno, neće zanemariti USB-C, ali će ga postepeno implementirati. Još nemam nijedan razlog da ga želim, a sumnjam da će se to uskoro promijeniti.
Ali jednostavno nije bilo tako u Appleu. Osoba je kupila Mac i nije morala ni sa čim da se bavi. Kao i kod proslogodisnjeg modela... Raspakovao sam kutiju, mirno spojio blic, ubacio memorijsku karticu iz fotoaparata, spojio preko HDMI-a na monitor, spojio iPhone, spojio EarPlugy (trenutni ne spajam više)... Godinu dana kasnije stigao je model sa kojim se ništa nije desilo. Neću to raditi... Ne osim ako svuda nosim 5-10 sniženja. Da su napravili dva USB-C i dva klasična USB, ne bih ni rekao pepeo... Jednostavno je tako pogrešno i kompjuter je pogodan za kućnu upotrebu sa dockom.
Možete li navesti 5-10 sniženja koja su vam potrebna?
Mislim da je ovako nesto dovoljno: https://sandberg.it/nl-be/product/USB-C-Dock-HDMI-Plus-VGA-Plus-LAN-Plus-USB-Plus-SD
Ako vam se ne sviđa, kupite drugu: http://www.kabelmanie.cz/usb-huby_d320.html
Mislite li da ako u torbi imam mali USB-C punjač od 29W sličnih dimenzija kao iPad, USB-C, kabel i jedan od adaptera na vrhu, onda mi nešto nedostaje na računaru? Uostalom, imam ethernet, slot za SD karticu, USB 3.1, HDMI 4K...
Ako se dobro sjećam, ista rasprava je bila kada je Apple uklonio DVD uređaj. Ljudi poput vas su napisali da nemaju sa čime da instaliraju programe, da moraju sa sobom nositi eksterni disk. Da li ga još uvek nosite?
Vi poredite neuporedivo. Uklonili su DVD uređaj kada ga ljudi praktički nisu koristili godinama. Stariji USB-ovi se povlače sada kada ih ljudi masovno koriste, a USB-C je muzika budućnosti (možda).
Smanjenje je pakao, ne baš. Želim da mogu samo da priključim slušalice ili čak iPhone u pokretu bez potrebe da vučem takvu grdosiju. Uz MBP 2015, ne moram nositi ništa dodatno sa sobom i odličan je.
Lično bi mi trebala redukcija za slušalice, USBC-HDMI, eksterni čitač kartica, USBA-USBC i sigurno se još nisam svega setio...
Slažem se. Ne možete stalno insistirati na zastarjelim konektorima. Unified je logički put, a čini se da je USB-C konektor koji obećava. Preživjeli smo gubitak serijskog konektora, SCSI, CD/DVD drajva, VGA konektora, FireWirea, nema razloga da ne preživimo ujedinjenje. :)
Šta je sa novim Beats slušalicama i njihovim USB Micro-B konektorom za punjenje? "Univerzalni USB kabel za punjenje (USB-A na USB Micro-B)"
Po meni se ovaj članak ne može smatrati mjerodavnim, to je tako slaba "preporuka"...
Imam puno prijatelja koji imaju Macbookove, ali niko ne želi novi model i svi su razočarani.
Imam dovoljno prijatelja koji imaju MacBookove, a dovoljno ih razmišlja o novom modelu jer nemaju razloga za razočaranje.
Tako da se slažem da je UX bolji. Apple više nije kompanija za profesionalce. Umjesto profesionalaca, pokušavaju da se mušterijama obraćaju smajlićima u touch baru :-)
Dovraga sa redukcijama i kablovima je još jedan Appleov kvar. Barem bi mogli ažurirati sve proizvode tako da USB C/Thunderbolt 3 konektor bude posvuda.
A što se tiče maksimalnih 16 GB RAM-a, to je još jedan Appleov kvar. Apple očigledno nekoga ko može voditi Keynote prezentaciju i može pokrenuti Mail smatra profesionalcem.
Možda apple prestaje da bude kompanija za Slovake, koji ne znaju da Touch bar i USB-C imaju daleko više funkcija i više značenja za profesionalce.
Da li je Apple ikada bio kompanija za Slovake? Za sada ne postoji čak ni internet prodavnica za Slovačku.
USB-C će biti za profesionalce kada budem na tržištu za USB-C uređaje. Zanimljivije je praviti uređaje za Thunderbolt 3 nego za USB-C.
Što se tiče Touch Bara, Petr Mara takođe kaže da nije pogodan za profesionalce jer ometa radni tok.
https://www.youtube.com/watch?v=CCO8nlDlFAM
Ah, kako reče Petr Mára, voz ne prolazi kroz to...
Hvala na videu, mislim da će biti od korisnika do korisnika, Touch bar će biti savršen za klizače na primer, videćemo šta će vreme doneti. :)
Appleov "ponos" ne dozvoljava korištenje USB-C u iPhoneu 8. Iako se slažem da bi to bio sasvim logičan korak.
Ponos i profit, nažalost. Oni nemaju monopol na USB-C kao na Lightning. Ali očigledno ste shvatili da prvi univerzalni konektor, koji kombinuje sve uključujući i napajanje, dolazi nakon decenija. Dugo je to bio samo san.
Nevjernici bi trebali znati da je organizacija za licenciranje HDMI izdala takozvani HDMI alternativni za USB-C specifikaciju 1.9. septembra 2016. godine. Morali su priznati da će njihov konektor vjerovatno preći na USB-C. Organizacija Display porta objavila je sličnu specifikaciju još 2014. Mislim da je to riješeno. USB-C će biti svuda.
Opis HDMI alternativnog USB-C ovdje: http://www.usb.org/developers/presentations/USB_DevDays_Hong_Kong_2016_-_HDMI_Alt_Mode_USB_Type-C.pdf
Slika se može dugo prenositi putem USB-a zahvaljujući MHL-u...HDMI licenca im omogućava da plate desetinu za svaki uređaj, također za svaki kabel, a u trenutku kada se MHL proširi, izgubili bi izvor prihoda. Displejport organizacija je to uradila, po mom mišljenju, uglavnom zbog Apple-a, koji je verovatno pogurao ovaj potez. Kao i kod DisplayPort-a i Thunderbolta. Vesa (vlasnik DisplayPort-a) kao i Intel/Apple (kreatori Thunderbolta) su se u suštini tu okupili.
Međutim, obe organizacije će morati da plate desetine za protokol hdmi/display porta od proizvođača monitora i računara, čak i ako će postojati USB-C konektor sa obe strane kabla. Ne samo da konektor ima HDMI.
Zato čekam ekspanziju rakete.
Gdje je problem?
Grešite, DisplayPort se ne naplaćuje. MHL se može igrati i preko USB-a, tako da bi trebao imati priliku zamijeniti HDMI...koji onda ne bi bio dostupan na nekim uređajima. Time je HDMI alijansa osigurala svoje mjesto na tržištu
Hvala na upozorenju, Display port je licenciran, ali besplatan. Upravu si.
Ne vidim problem u koegzistenciji USB-C za Mac računare i munje za iOS.
Nemojte se ljutiti na mene, ali graditi članak pod ovako izazovnim naslovom na citatima korisnika koji je vratio MBP sa TB jer radi sa Windowsima koji nisu optimizirani za TB (svijet je iznenađen) čini mi se apsurdnim - posebno nakon najavljene transformacije Jablíčkára. :(
Pristanak – članak je u suštini transkripcija onoga što je originalni autor napisao na svom blogu. Ako ovo treba da bude promena Jablickarea, zaista nije uspelo.
tačno kao što sam napisao ispod, ovo je stvarno ludo
Naviknite se, gospodo, ili shvatite da naša stvarnost pod Cookom uključuje i negativne članke o Appleu. Novi MacBook Pro je lijep i pojedinac bi mogao biti zadovoljan njime i naučiti živjeti s ograničenjima USB-C-a i zapamtiti da je različit na svakoj strani računara.
Ali hoćete li kupiti novi MacBook Pro za zaposlene u vašoj kompaniji? Ne! Nije prilagođen korisniku. Običan korisnik nije Apple manijak i nikada neće shvatiti zašto jednostavno nije mogao raditi sa novim računarom, ili zašto bi razmišljao kako da to uredi da bi uopšte mogao da radi. Posljedica novih MacBook Pro (pored ukupnog haosa u liniji proizvoda) će prije ili kasnije biti još jedan pad prodaje Maca. I počelo je izgledati tako obećavajuće. :(
Članak uopšte nije negativan, ovo su citati iz proizvoda šezdesetogodišnjeg starca koji je kupio novi MBP i vratio ga nakon nedelju dana, jer mu je bilo žao platiti 60 papira za njega... štaviše, često je interno kontradiktorno, prvo stari krene da mu je potrebno 16GB RAM-a, a onda na kraju kaže da mu je stari Air zapravo dovoljan...a pola slagalice je Windows...
Blaha je neka glupača i u Jablíčkářu su odlučili da više neće citirati budala, to je sloboda interneta, svako može da objavi svoje gluposti na blogu.
Koga zanima relevantno poređenje neka pogleda, na primjer, spotove Petre Mare na YT-u, ili Vladi Janečeka na njegovom YT kanalu.
Vláďa Janeček je najutemeljeniji stručnjak za Apple u Češkoj, objavio je mnogo knjiga o OS X-u, a u Češkoj nema nikoga s obimom njegovog znanja.
Petr Mára je hodajuća reklamna pećnica za Apple, ali su njegovi video zapisi zanimljivi.
Vrijeđati Blahu samo zato što on nema tako istančano pozitivno mišljenje o novim MacBookima kao vi, to je neukusno!
Pogotovo kada je iz Blahinih zagonetki vidljivo da on uopšte ne razume smisao činova...
Ja ću malo doprinijeti svojim mišljenjem… Kada sam čitao o curenjima tokom ljeta, stvarno sam razmišljao da bi novi MBP mogao zamijeniti moj MBP 13″ iz 2013, koji bih i dalje prilično pristojno prodao. Čak i tokom prezentacije, moja osećanja su preovladala da ću kupiti novi 13″ sa TB. Nakon što sam vidio cijenu, izgubio sam apetit i odlučio da ne idem na to. U slučaju da čekam barem prvu recenziju. Nažalost, svakim danom sam bio sve više razočaran novim MBP-om. A činjenica da ima samo USB-C/Thunderbolt 3 uopšte me ne smeta. Ne želim klevetati kvalitet izrade MBP-a, za koji mislim da je vjerovatno još uvijek visok, ali više me brine činjenica da očekujem da dobijem produžni kabel za punjač i puni USB-C kabel za ovaj. Generalno, imam loš predosjećaj o novom MacBook Pro-u, pa ću vidjeti šta će biti dalje...
Razmišljam o kupovini 15″ MacBook Pro-a sa namjenskom grafikom. Samo nisam siguran kako AMD-ova nova grafika radi sa OpenGL podrškom. Radim sa Cinema 4D Studio R16, gdje koristim više mehanizama za renderiranje (bias i unbias). Sa Nvidiom, navikao sam na proračune koristeći CUDA jedinice. Da li je neko testirao performanse AMD čipa?
Pretpostavljam da AMD i CUDA ne idu zajedno.
https://www.quora.com/Does-CUDA-work-on-AMD-GPUs
zanimljiv link. hvala :-)
Ako neko ima za kupovinu iPhone 7 i MacBook Pro, nema problema da kupi Lightning - USB-C kabl za nekoliko stotina kruna.
Nije to poenta, poenta je u tome da su to novi uređaji koje jednostavno ne možete spojiti jedan na drugi kablom kada vam zatreba. Do sada je bilo samo po sebi šta Apple ponovo zakopava u kovčeg.
Pa, čini mi se jednostavno. Apple se već nekoliko godina kladi na bežičnu mrežu, a isto se osjećaju i njegovi korisnici (nikad se nije osvrnuo na njih i mislim da neće sada početi). Nisam povezao iPhone sa kompjuterom par godina, sve upravljam preko iCloud-a kada ga slučajno napunim sa power banke van kuće (brži je i tako sam radio čak i kada sam imao prethodni macbook pro sa klasičnim USB-om). Imam bežične slušalice par godina (Beoplay H5 za sport, sad sam Bose zamenio Sennheiser PXC-550 za opušteno slušanje i obe rade bez problema). Imam bluetooth miša i priključnu stanicu na poslu/kući. Što se tiče touchbar funkcije, u podešavanjima je moguće odrediti u kojim aplikacijama će se podrazumevano prikazivati samo F-tasteri (tako da se u Parallels-u može podesiti da se funkcijski tasteri uvek prikazuju). Pa, sa savjetom modela, čini mi se da je i to sasvim jasno. U budućnosti, Air se neko vrijeme neće koristiti i MacBook će ostati kao osnovna varijanta od 12 inča, a potom i MacBook Pro u varijantama od 13 inča i 15 inča.
A što je s nemogućnošću proširenja operativne memorije, pa čak i nemogućnošću zamjene diska. Pa, Apple je otišao predaleko... Ostajem i kod 4-godišnjeg Aira i ako me loše okolnosti natjeraju da kupim novi, opet ću izabrati Air ili čak starijeg Pro.
Apple ovo jednostavno nije shvatio kako treba...
Dakle, ni prethodna Pro verzija nije dozvoljavala proširenje memorije. Dobili ste ono što ste konfigurisali. Međutim, barem bi SSD mogao biti zamijenjen.
Ovdje je odgovor prilično jednostavan. Jednostavno se pomirite sa činjenicom da će laptop, odnosno mobilni računar, dizajnom biti sve sličniji iPadu, a ne desktop računaru. I tu, takođe, niko ne očekuje da ga rastavite i promenite komponente. To je logična evolucija mobilnih uređaja, čija je glavna prednost ta što su prenosivi, a ne DIY-friendly. Prije ili kasnije svi će doći do ovoga.
Isto tako nisam baš za novi MBP što se tiče brisanja, ali ne bih više išao na staru Retinu, i ona je imala svojih problema npr. ljuštenje antirefleksnog sloja sa ekrana itd. Air je već istorijski artefakt, ako je trenutno dovoljan, nema razloga da ga menjate odmah, ali kupiti ga danas kao novu mašinu? Ne baš.
ispravka: ne baš "na zanosu", nego "u zanosu" ;)
Kada realno procijenim svoje lične potrebe, kada se više ne bavim grafikom ili videom kao nekada, Air je više nego dovoljan za moje potrebe, a dovoljan bi mi bio i iPad Pro sa futrolom za tastaturu. Ono što me pogađa kod PRO knjige nije samo nedostatak povezivanja ili komplikovana povezanost sa iPhone-om i drugim periferijama koje nisu Apple, već uglavnom nemogućnost zamjene SSD-a. Zašto? Na kraju krajeva, radilo se o 10 minuta. Mislim da je to greška koju mogu oprostiti za osnovnu knjigu. Ali ne sa PRO. Ali razumijem da se Apple sve više fokusira na ogromnu gomilu takozvanih običnih korisnika, a oni koji stvarno žele nešto profesionalno treba da kupe veliku mašinu za 120.000 NOK. Pravi profesionalac će to lako i brzo zaraditi. :-)
Jirka, ti si budala i zato što nemaš pojma da memorije na ploči postoje već neko vrijeme, bez obzira što je mogućnost zamjene ssd-a prilično teoretska, jer jedini alternativni diskovi od owc-a imaju relativno veliku potrošnju i značajno skraćuju vijek trajanja baterije.
Skoro bih pokušao da pogodim da niste direktno gospodin Troubelín Blaha?
Toliko budala u jednoj diskusiji bi trebalo dugo da se pronađe.
Blaha je budala, samo bi se budala sa novog MBP Retina vratila na stari Air sa TN panelom i uzasnim parametrima i zastarjelom rezolucijom.
Jedino sa čime se može složiti je odsustvo magsafea.
Nazvati nekoga budalom samo zato što ima drugačije prioritete i svrhe od tebe je po mom mišljenju glupo....
MacBook Air je zastarjeli shunt, neko ko ima opcije da bira između novog RETINA MacBook-a i starog Air-a i izabere Air ne zaslužuje drugu oznaku osim budala, hoćete li i vi voziti Trabant kada imate izbor između Trabija i VW Passat?
Retina nije sveti gral. Ne žele svi to i žude za tim, to je samo "osećaj" napravljen od bojica. Lično mi Air uopšte ne nedostaje. Jesam li onda budala? Zato ponavljam, nazivati druge budalama na osnovu njihovih različitih prioriteta je patetična i glupa uvreda koja od tebe pravi budalu. :-)
Jeste, samo po količini pravopisnih grešaka koje ste uspjeli ugurati u tih nekoliko rečenica, možda ste čak i siromah. Uprkos činjenici da retina nema nikakve veze sa "osjećajem" boja :-) Svaki od retina panela ima drugačiji raspon.
Vaša potreba da pojačate svoj jadni ego ne samo smiješnim sranjima već uglavnom vrijeđanjem drugih samo zbog njihovog različitog mišljenja, dovoljno govori o vama. I nije lepo. Ali neću te ni na koji način vrijeđati, možeš sam to savršeno riješiti. Tačka sa moje strane.
Ne radi se o mišljenju, već o zdravom razumu. Medjutim, objasniti nekome da retina nema veze sa "osecajem" bojica, tj. sa gamutom, da je Vazduh pretpotopni otpad... #bez cene :)
Air je možda pretpotopno smeće, ali danas je to jedini Apple laptop koji odgovara kancelariji sa više od jednog zaposlenog. Dakle, nije budala onaj koji kupuje Air, već onaj koji je tako smanjio savjete modela od Applea. Svi novi MacBookovi su neupotrebljivi za kancelariju.
Već 20 godina kupujem Macove za kompaniju i nikada nisam doživio takvo beznađe kao sada. I iako mi se baš ne sviđa, kupio sam 2 Airs ove sedmice.
Šta je neupotrebljivost kancelarije? Pa, nije da sam uzbuđen zbog novih MacBook-ova, ali ovo baš i ne razumijem...
BTW, novi MBP13 je manji od originalnog 13″ Air, teži isto (20g razlika), ima retinu i moćan Intel, tako da je pisanje da je Air jedini upotrebljiv u kancelariji argument kao da je traktor jedini prikladan vozilo za velike gradove.
Ozbiljno si idiot, jer je Air preskupo smeće, samo zbog tog užasnog TN panela. Oni koji ne žele performanse imaju 12″ Core M model, a 2015 Pro serija je i dalje u prodaji, pa čak i ako neko ne želi sniženja i nema toliku potrebu za najmoćnijim gvožđem, 2015. modeli su još uvijek u trgovini kao CTO. Međutim, od uvođenja osnovnog 2.0GHz Pro bez TouchBar-a, ne bih ni kupio CoreM, ako razmišljate o kupovini MB12 sa CoreM-om, jedina opcija koja ima malo smisla je 1.2GHz/512GB 2016. (duže trajanje baterije i nešto snažnije od istog modela iz 2015.) ... ALI za cijenu od 47 NOK, preporučujem da umjesto toga uzmete MacbookPro 990 basic 13 bez TouchBar-a, već postoje dva USB porta, performanse punopravnog 2016GHz i2.0 je negdje drugdje od CoreM-a, ne morate da brinete o buci, a nešto je teže i košta skoro isto... NOK 5
Prednost CoreM 12” MacBook-a je maksimalna mobilnost, tako da je pogodan za one koji su navikli na 11.6” Air.
Čak je i originalni MBP13 RETINA 2015 tek nešto teži od Aira i nudi neuporedivo bolji IPS panel, osjetno je moćniji i ima vrlo dobro trajanje baterije. MBP13 2016 bez TocuhBar-a se jasno nudi kao nasljednik 5” Air, zahvaljujući smanjenoj brzini takta i2.0 na 13 GHz.
Jedina osoba kojoj je Air mogao biti važan prije 2013. godine je neko ko ga je većinu vremena povezivao s vanjskim panelom… ali ionako nećete povezati nijedan od novih 4K/4K panela na Air… Air ima maksimum rezolucija od 2560×1600 što ga čini ne samo nazadnim već i potpuno neupotrebljivim u budućnosti... (siguran sam da ima dosta budala kojima je stotinu dovoljno) ali kraj je 2016, ne 2009, pa argument da većinu vremena imam Air povezan na vanjski panel također pada. Od 2013. godine, kada je predstavljena nova retina, Air je krajnji rok.
Treba razumjeti osnovnu premisu…
Air 11.6” nasljednik 12 Core M Macbooka
Air 13″ nasljednik MBP 13 2016 nonTouchBar 1.4/1.6GHz do 2.0GHz/2.4GHz
MBP13” 2015 Nasljednik MBP13 2016 TouchBar 2.7/2.9/3.1GHz do 2.9/3.1/3.3GHz
Air13 je veći od MBP13 iz 2016. i oba imaju istu težinu:
https://www.youtube.com/watch?v=F8JMewmHtbk
Zapravo, debata je oko nečeg drugog, svi oni koji toliko brane Air seriju nemaju para za Pro ili im je žao potrošiti pare na bolji laptop, nema ništa više od toga, jeste takođe i slučaj pećnice o kojoj se u članku govori Dobro urađeno. Oni jednostavno više vole da voze jeftini Trabant nego da plaćaju dodatno za Subaru.
Čestitamo “A1…”. Spustili ste se na nivo glasača Zemana. I još malo i možda ćete čak i nadmašiti njihov obrazac.
Glasao sam za Zemana na osnovu preporuke njegove ekselencije Andrewa Schapira iz američke ambasade, uprkos glasnom protivljenju članova tzv. "Prague Cafea", koji su toliko glupi da svoje izjave objavljuju na Macbook Air-u , zato je njihov kandidat Karel Schwarzenberg izgubio izbore, imao je tim sa tehnološki zaostalom opremom. U našem Zeman timu svi smo imali MBP Retina, čak i Mynář, samo je gospodin predsjednik imao Slivoviće.
U redu. Mlad si, arogantan, bogat i ne voliš ljude. Dakle, čak i ako imate nešto da kažete, to je i dalje bezvredno. Zato što psujete i šutirate kao peder. Skrećete pažnju na pravopis, koji onda sami ocrnjujete. I najradije bi običnu seosku raspravu pretvorili u tuču, ali bi ipak pobjegli od nje. Da vam se nešto ne desi sa skupom spravicom kojom se volite okititi.. Nije li vam "Majk je panák" uzor? Ili nisi ti?
Ako je postojao "admin", onda ste vi samo kandidat za to, morate napraviti još jedan "cool" profil za svoje "potrebe"
Mora da je teško biti glup i siromašan u isto vreme, inače ne mogu da objasnim tako neverovatno glupu reakciju. :)
Više mi se ne sviđa omjer cijene i performansi na novom Macbooku. Rani Macbookovi bili su Unix mašine dobre vrednosti u poređenju sa onim što je bilo dostupno u to vreme. Ali novi Macbookovi su postali prilično skupi i u poređenju sa tržištem, više nisu tako povoljni. Neka vrsta dodirne trake je za mene prilično krađa, pogotovo jer mi većinu vremena trebaju velika tastatura, miš i dva eksterna 24″ monitora. Bacanje USB konektora je takođe greška. Razumijem da bi to moglo biti dobro za rad u pokretu, ali za posao to zaista nije veliko poboljšanje. Apple me je iznevjerio, ide nizbrdo.
U redu za pakovanje djevojaka, ali nije baš upotrebljivo za posao
Obećao sam gospodinu Blahi na lični zahtev na Tviteru da ću mu napisati komentar o njegovim zabludama o novom MBP-u iz 2016, pa evo ga (ono što je pod navodnicima su citati sa originalnog bloga Michala Blahe).
Kao jedan od prvih Čeha imao sam na raspolaganju novi MBP13 bez tuberkuloze i sa tuberkulozom, a sada imam novi MBP15 na stolu dva dana, koji vraćam prodavcu za vikend.
TouchBar je savršeno OK, intuitivan je i ugodan, odličan je za korištenje, ali nije obavezna funkcija.
Glavna prednost novog MBP 2016
Prvo i osnovno je zvuk, grandiozan je...najbolji što je ikada bio.
Na drugom mjestu je mogućnost punjenja u pokretu iz power banke preko usbc-a.
Na trećem mjestu, veći intenzitet svjetline i širi raspon prikaza. Lično, više volim displeje u liniji proizvoda retina 2015.
Nedostaci novog MBP2016.
Očigledno odsustvo sefa... to je van rasprave.
Za osnovni model koji nije TouchBar, samo dva usbc porta.
Oglasite svoj patchwork gospodina Blahe:
"Ali odbijam da označim bojama ili opišem koji je - vizuelno nerazlučiv - USB-C kabel za punjenje, a koji za brzi prijenos podataka"
Zato bacite punjač u smeće i koristite samo jednu vrstu kabla, nema ništa lakše. Onda ne morate ništa da obeležavate.
“Performanse/cijena. Laptop je koštao 30% više od uporedivog MacBook Pro-a od 13” u 2014. (performanse CPU-a +- iste, grafika 3x sporija, disk 4x sporiji) sa efektivnom izdržljivošću za 25% većom. Povećanje performansi ne odgovara povećanju cijene. Od 2011. godine, MacBook je bio uporediv po ceni sa sličnim Windows mašinama. Sada cijena skače 1/3 u odnosu na kvalitet i performanse sličnih mašina za Win, bez vidljivog razloga.”
Zaustavit ću se ovdje sa "bez nekog očiglednog razloga" opet ste smušeni, za prvu dugoročnu intervenciju Češke narodne banke na tečaj krune, za drugu veći porez na promet nego u SAD, a za treće, generalno povećanje cijena svih čeških premium preprodavaca, koje se dogodilo prije otprilike dvije godine
Ostala ne plus ultra sranja:
"Sada cijena skoči 1/3 više u odnosu na kvalitet i performanse slične mašinama za Win"
Molim vas da mi date link do nekoliko mašina sa sličnim kvalitetom i performansama sa Win-om, jer pratim tržište laptopa, ali na tržištu nema uporedivog laptopa sa MBP-om...
uslovi:
zvuk istog kvaliteta kao MBP (baf ne postoji takav Win laptop)
unibody potpuno metalna konstrukcija (baf ne postoji takav Win laptop)
uporedivo stvarno trajanje baterije, a ne vrijednost papira (baf ne postoji takav Win laptop)
uporediv nivo tišine tokom rada laptopa (baf ne postoji takav Win laptop)
jednako brz SSD (pravi, ne papirna vrijednost) (baf ne postoji takav Win laptop)
barem QHD+ IPS panel...
Naći ćete dosta laptopa koji se pretvaraju da imaju slične performanse, ali nijedan od njih nema uporedivo trajanje baterije, nijedan od njih nema unibody metalnu konstrukciju, nijedan od njih nije uporedivo tih... da ne spominjemo da nijedan od njih imaju OS X.
Znate dosta o kvaliteti, kada biste vidjeli rastavljeni Dell XPS13 Windows standard kvaliteta laptopa, shvatili biste da je to jeftin kineski konglomerat elektronike u plastici između dvije aluminijske ploče (usput, sa užasnom ravnom prezentacijom). .
Thinkpad X1 Carbon (na koji se većina Windows korisnika ponosi) ima prilično brz SSD disk (na nivou MBP2015), zapravo dostiže brzinu prvih SSD diskova na SATA3 interfejsu, odnosno stvarne brzine pisanja i čitanja su oko deset puta sporije nego u MBP2016.
Nekoliko komentara na vaša zapažanja:
„Apple ne isporučuje pun USB-C kabl za brzi prenos podataka sa MacBook Pro za 60.000 NOK. Moram da kupim još jedan za 500. WTF!!!”
Idi objesi se.
„Apple mi nije dao USB-C na Lightning kabl ni za telefon ni za laptop da bih mogao da napunim iPhone sa laptopa. WTF!!!”
Idi objesi se ili kupi sniženje.
„Haos u modelskim linijama MacBook Air-a (šta će biti s njim?), MacBook-a i MacBook Pro-a i potpuna misterija šta će se dalje dogoditi. Mislim da ne poznaju sebe."
Nema haosa u linijama modela, samo imate ograničen raspon misli koje treba razumjeti:
osnovna premisa…
Air 11.6" čiji je nasljednik 12 Core M Macbook.
Air 13” čiji je nasljednik MBP 13 2016 nonTouchBar (1.4/1.6GHz do 2.0GHz/2.4GHz)
MBP13” 2015 čiji je nasljednik MBP13 2016 TouchBar 2.7/2.9/3.1GHz do 2.9/3.1/3.3GHz
Ima li još nešto što bi se pogrešno shvatilo? Da li tri linije: (prodaja Air), Macbook (CoreM) i MacBook Pro zvuče kao haos? Drugi proizvođači inače imaju 150 različitih modela na tržištu u isto vrijeme, a vi kažete da Apple ima haos u sebi?
„Apple ne isporučuje pun USB-C kabl za brzi prenos podataka sa MacBook Pro za 60.000 NOK. Moram da kupim još jedan za 500. WTF!!!”
Ako platim 60k za laptop, možda 500 nije ni važno. Ono što me više muči je činjenica da ću to saznati tek nakon kupovine i gubiti vrijeme na kupovinu drugog kabla. To bi me stvarno iznerviralo. Apple je mogao podići cijenu za 500 CZK i uključiti kabel.
„Apple mi nije dao USB-C na Lightning kabl ni za telefon ni za laptop da bih mogao da napunim iPhone sa laptopa. WTF!!!”
Ponovo kupujem reduktor - isti problem, moram ga kupiti. Plus, sada imam dodatnu sniženju koju moram nositi.
Grandiozni zvuk iz zvučnika laptopa izgleda dobro na papiru, ali koliko često ću ga koristiti? Kad sam kod kuće, imam eksterne zvučnike, koji su naravno mnogo bolji od ugrađenih. Kada sam na putu, obično slušam preko slušalica => skoro da se ne koristim.
Povećanje cijene je stoga neshvatljivo sa Appleove strane. Da su snizili cijenu ili ostavili istu, i dalje bih razumio, ali ovako nepotrebno gube kupce.
Oni koji koriste svoj mozak odmah će naručiti reduktor i kabel pri kupovini MBP-a u Apple Store-u, ponuda je dovoljno široka, čak je i YTber Casey Neistat, koji nije uhvatio mnogo pameti, odmah naručio MBP sa reduktorom i čitač kartica...
BTW, svi automatski naručuju "usbctousba" smanjenje imo... Korisnicima Pixela najbolje ide novi MBP, oni imaju ispravan kabl direktno od Google-a.
Da su koristili mozak u Appleu, ne bismo morali prisiljavati korisnike da misle umjesto proizvođača. A korisnici da potroše trud i novac da izglade greške druga iz Cupertina.
Nije da bih se slozio sa klevetnicima, ali ako kupujem nesto za 60k razmislicu malo, ako ne i skupo mi je idem u radnju gde ce mi dati savet .
Lično, mislim da je ovo pljuvanje po Apple-u za par kablova sramotno. Mislim da za godinu-dve jednostavno neću morati da se bavim ovim, jer će USB konačno biti standard. Apple stvarno ima veće probleme od nekog glupog kabla koji je na lageru.
Ja bih to ovako uzeo kao polazište, ali:
Air 13” čiji je nasljednik MBP 13 2016 nonTouchBar
– Međutim, cijena govori nešto drugo, Air se može kupiti svaki drugi mjesec u Elektre za 25, u odnosu na MBP za 45.
Za mene ne postoji ekvivalentna zamena čak ni za 12″ preskupo sranje bez USB-a kada ga punim (uvek to radim) + imam jedan USB pun trenutno, a drugi koristim povremeno, pa bi mi trebao barem 3 sa napajanjem :-(. Osim toga, ima sporiji procesor od iPhonea ili mog starog Aira.
Činjenica da je MBP namenjen profesionalcima i da je moćan i skup uopšte me ne smeta, brine me stabilan OS i prosečne (ili ispodprosečne) performanse.
Jedina stvar koja mi smeta kod Aira je to što ima loš ekran.
Ne možete porediti cenu, 12″ CoreM takođe košta skoro duplo više od 11,6″ MBA… u stvarnosti je naslednik 11.6″ MBA kao i nonTouchBar MBP2016 sa dva usbc je zapravo naslednik 13″ Air (najjeftiniji je), manji je od 13″ The Air, teži isto, a od svih novih MBP je najnemoćniji Intel od 2.0GHz (opet sedi pored osnovnog Airuma od 1.4 i 1.6GHz) , to je logičan nasljednik Retine…
Međutim, činjenica je da je čak i MBP 2013-2015 13″ Retina samo oko 300g teža i nešto dublja od 13″ Air… tako da Air nije imao previše smisla po mom mišljenju već nekoliko godina zbog lošeg TN panela sa niske rezolucije. (možda samo za one koji su ga imali trajno povezan sa Thunderbolt ekranom)
"Osim toga, ima sporiji procesor od iPhone-a ili mog starog Air-a, nije tako, ne možete upoređivati ARM (iPhone/iPad) i Intel... kao u GeekBench-u oni mogu imati sličan rezultat, ali ARM." , čak i ako je danas prilično moćan, na x86 mu nedostaje mnogo stvari, nedostaje mu AES NI i još mnogo toga…
Naravno, samo pokušavam reći da ne postoji zamjena za Appleov ugrađeni Air, jer nisam spreman platiti više od 40k za prosječan računar (koristim ga za male stvari sa multimedijom i stvari koje mogu' ne radi na iPad ili iPhone uređaju).
Ako Air košta 30k, a Pro 35k, onda vjerovatno da, jer ima mnogo bolji ekran, ali Air se može kupiti sasvim fino za 25k (najniži model koji mi je dovoljan) i obrnuto za 45 Pro, to je jednostavno previše.
Dakle, čim Air završi, nemam izbora i morat ću smanjiti MAC. Hajde :-(.
A najgore je što Windows nije riješen i Linux nema iTunes. Ukratko, oduševljen sam ;-).
Moram se izviniti zbog pogrešne informacije. MacBook Pro i7 3.3GHz sa TouchBar-om mi je u početku trajao samo 4 sata. Na kraju mi se nije činilo tako i počeo sam da tražim. Dropbox je bio kriv, trošio je puno energije, morao sam ga deinstalirati, instalirati i ponovo sve sinhronizirati. Problem je nestao. Sada pišem 50 min. u Pages, ja sam na WiFI 2.4GHz, svjetlina ekrana je na oko 80%, AirMail radi u pozadini, baterija je na 90% i laptop prikazuje preostalo trajanje baterije od 7:00.
https://uploads.disquscdn.com/images/d77d03e812274b0ef4f5a7b993529780c07230153e0586f6043493bf2b9df574.jpg
https://uploads.disquscdn.com/images/6a2034d52f7d852efbd74ca9deea44a895c50688407fcb143b2e5d2e51da97c8.jpg
Ljudi koji kompjuter uzimaju kao alat (lopatu) – a ne kao statusni simbol (što je takođe često besmisleno jer mačke nisu najskuplji uređaji koje mogu kupiti), dobro razmisle.
Unibody je otpad i preciznost tehnologije, ugljična legura je daleko izdržljivija. Sve je po malo moguće, ali je i znatno lakše.
Ljudi koriste NTB zvuk kod kuće samo ako imaju desktop i nema ko da ih ometa. Napolju, u hodniku sa ostalima, jedan stavlja slušalice. Inače kod kuće imam desktop ili kutije u doku
Što se izdržljivosti tiče, postoje laptopi koji mogu da izdrže i 22 sata, ali ozbiljno, ko treba da radi na njemu tako bez punjenja? U svakom slučaju, 8h počinje da postaje standard za Windows (za kvalitetne modele, a ne sranje za 10 hiljada)
Brzina diska je uglavnom beskorisna jer za video (jedino gdje se može očitati razlika između 600MB i 1600MB) ljudi još uvijek imaju eksterne
Osx je neupotrebljiv u korporaciji, windows x nije savršen, ali ima napredne funkcije koje nedostaju u osxu. Osx nema ništa što Windowsima nedostaje. Nije da ne možete raditi na osxu, u redu je, ali windows i dijelom linux su također ok.
Povezivanje na uobičajene portove uključujući modem, ekran osjetljiv na dodir, olovku...
Bežična priključna stanica velike brzine
Veće performanse za istu cijenu
Profesionalci koji ne sjede u kafiću cijeli dan posegnut će za T ili X serijom.
Imao sam tvoju plastičnu leguru X1 Carbon u rukama i to je đubre sa nekvalitetnim displejom... btw ima jedan na prodaju na nyx-u za 20k.
Problem sa svim Windows laptopima sa 22 sata "zadnji put" je taj što je pod opterećenjem stvarna izdržljivost jedva 3 sata.
Brzina diskova je beskorisna samo za nekoga ko treba da opravda kupovinu jeftinog đubreta kao što je X1 Carbon sa sporim SOHO SSD-om, koji je potpuno neprikladan za rad u poslovnom segmentu.
Ne brini o tome, tvoj macbook PRO me podsjeća na smrvljene limenke piva negdje blizu kontejnera
Posjedujem oba, korporativni Lenovo X1 carbon i lični MB Air.
X1 Carbon kao skoro !! 2x!! skuplja mašina zaostaje za Airom u apsolutno svemu, tj. trajanju baterije, stabilnosti sistema (koristim RHEL 6.7 i Winy), obradi, brzini OS. Ali ono što me zaista baci na koljena je X1 ekran, može li neko iz Lenovo-a ozbiljno misliti da je uporediv sa Air-om? Ne moram da predlažem kako bi ovaj laptop bio u poređenju sa MB Pro, zar ne?
koliko generacija x1 carbona i koji model mb air imas? koje prozore imas na njemu?
možete li objasniti što nije u redu s obradom x1 ugljika? i da li vam se RHEL čini nestabilnim? iako vjerovatno zavisi od toga šta radite s njim, možda biste mogli preći na trenutni 7.3
i mislim da niko ne želi da ga poredi sa vazduhom, to bi bila uvreda za ugljenik. air nema sigurnosne karakteristike (vjerovatno ga zato nemate na poslu, barem ja tako pretpostavljam po rhelu), ima slabu konektivnost bez obzira na mogucnost popravke i postojanost
Air ima najgore ekrane u Mac liniji, to je najgori mogući izbor, a ipak je daleko bolji radni alat od X1 Carbon.
Air danas nije vrijedan posla, novi Pro je manji od starog Aita i oba imaju istu težinu.
Čak iu osnovnoj popularnoj verziji za 47k, Pro je u svemu bolji od Aira.
X1 Carbon je tipičan predstavnik nekvalitetnih Windows laptopova.
pa, novi macbook pro sa gaybarom je tipičan predstavnik nekvalitetnih macOS laptopa, mogu se rukovati :]
Možete li mi Kk reći koje funkcije nedostaju u macOS-u u poređenju sa W10?
kk nedostaju BSOD-ovi, gomila pokvarenih drajvera, funkcije automatskog ponovnog pokretanja, MS Crash funkcije, funkcije usporenja Windowsa, funkcije špijunskog softvera i telemetrije, i odličan MS Windows antivirus, ne znam bolji magnet za viruse nego Widle.
Pa, dat ću primjer od danas. Morao sam da pogledam naše računovodstvo, nisam računovođa i nemam ga instalirano na računaru. (ali ni ne računajte, radi na serveru). koristio sam virtuelizaciju aplikacija. tj. pokrećem aplikaciju na serveru, ali je vidim kod sebe.
i pravi primjer broj 2, ne bih skenirao ono što mi treba na Canon mrežnim multifunkcionalnim štampačima, jer (iako je to viši mrežni model) ne pravite drajvere za mac/linux (pravite ih samo za štampanje, a ne za napredne funkcije štampač)... ali morao sam staviti USB stick unutra i skenirati ga na njega, a onda ga ubaciti u mac koji nema konektor za to, pa bih morao nabaviti dongle a onda bih ga dovukao tamo.. to bi upalilo :)
— to bi mi danas nedostajalo da nemam prozore
Uporedio bih osx sa Windows 10 home editionom. preduzeće ima napredne bezbednosne i mrežne tehnologije koje nedostaju osx-u. Ne sumnjam da ih mogu djelomično zamijeniti neke aplikacije treće strane, ali više ne govorimo o osxu
onda postoji neko sranje kao što je ogromna podrška za većinu aplikacija (lako je pronaći nešto što radi na Windows-u, ali ne radi na Mac-ovima, a na Mac-ovima je obrnuto - nažalost, to su stvari koje se jednostavno koriste u kompanijama, to je žalosno, ali ljudi sa tim moraju da žive i rade i zato svaki Apple korisnik vozi rezervnu kopiju Windowsa), hardversku i drajversku podršku (mada se ponekad desi da je uređaj debil pa drajveri pokvare (što nije greška od MS-a ali od dobavljača hardvera/drajvera) - pa je bolje ako uopće postoji mogućnost je, više nego nikakva, podrška za dodir, tablet način rada, ePen...
1. Zar ne mislite na udaljenu radnu površinu? Obično je dostupan klijent za macOS za povezivanje na Windows. Ako stvarno mislite na virtualizaciju, koji alat za virtualizaciju nedostaje macOS-u?
2. Igrom slučaja, imamo i Canon multifunkcionalni štampač. Nisu svi drajveri zaista dostupni na evropskom serveru, ali su besplatno dostupni na Canon USA.
Dakle, sjetili ste se dvije stvari koje sam odmah opovrgnuo. Ipak, želim da istaknem da zaista postoje specifični programi samo za Windows, kao što je Loxone config za podešavanje kućne automatizacije. Zato imam Parallels i brzo ću ga pokrenuti na Windows-u. Inače, to je moguće samo u vrlo ograničenoj mjeri.
Ne mislim na udaljeno područje
Ne mislim na alat za virtuelizaciju u smislu paralela, vmware player/radnu stanicu, virtuelnu kutiju
Ne bih rekao da si nešto opovrgao, možda nisi shvatio. činjenica da je generalno veća dostupnost softvera i drajvera na Windows-u je dobro poznata, ali neću se raspravljati s vama oko toga, besmisleno je
svaki OS ima svoj specifičan softver, međutim, generalno je tačno da ako radite na Windows-u, nekako ćete se dogovoriti sa drugim ljudima i prodati svoj rad. ako radite na osx-u, onda koristite iste prozore kao i vi, na virtualnom. ako smatrate da je u redu i udobno da vodite računa o 2 sistema umesto o jednom,... za mene, nazovite to jednostavnošću, nije me briga ;)
1. Verovatno niste dobro informisani, svi alati za virtuelizaciju postoje na macOS-u. Svoje računovodstvo možete pogledati i iz macOS-a.
2. Ako postoji softver koji nije za macOS, on će se pokrenuti koristeći Parallels u koherentnom modu, kada je ikona na radnoj površini macOS-a i nećete ni znati da je virtuelna kutija pokrenuta. Za gejmere, postoje Windows drajveri za mac, zove se BootCamp, jer su mac računari normalni računari na kojima možete pokrenuti i macOS i Windows.
Samo se zadovoljite pokretanjem svega na Macu. Ne možete pokrenuti softver samo u Windows-u, koji je, s druge strane, samo za macOS, a ima ih mnogo.
Nakon što sam prešao sa Windows-a na Mac 20. godine, nakon 2013 godina, postao sam efikasniji u radu na računaru, nisu me briga za drajvere, podešavanja i druge probleme sa kašnjenjem. Svaki put kada podesim Windows računar za nekog kolegu, nisam iznenađen. Samo prošle nedelje, na Lenovo laptopu sa čistom instalacijom Windows-a, nije bilo moguće dodati korisnika, u novom meniju W10 Settings, čak i preko kontrolnih panela, samo je stalo nakon klika na Dodaj. Morao sam da ih dodam komandnom linijom. Hvala, zaista ne želim Windows kao glavni OS iz ovih i drugih razloga. Samozatajno sam spreman tolerisati samo kao hitan slučaj da započnem nešto posebno. Ništa više.
1. pa molimo link na br
2. tacno, ali u okviru imas ceo OS sa svime, odnosno cak i sa sigurnosnim rupama ako te ne zanima i nemoj da radis igrice na njemu
ostalo je nebitno, govorimo o razlikama u OS-u. da, Apple Macovi su normalni računari na koje se mogu instalirati i windowsi, što mnogi korisnici Maca rade, jer za svakodnevnu upotrebu u životu često osx jednostavno nije dovoljan. ako ga imate instaliran na svom PC-u, onda se slažete s njegovom instalacijom uz moju izjavu.
1. Koji alat za virtuelizaciju koristite u Windows-u, pošaljite link do njega.
2. MaxOS prema vama nije dovoljan za svakodnevni život, ali ne možete ni opisati šta mu nedostaje.
Naprotiv, moj normalan život na računaru se značajno poboljšao nakon prelaska na macOS, a isto tako i moje kolege i supruga. Čak koristi i neki softver koji ne postoji na Windows-u, ili postoji u vrlo odbojnom obliku. Za nju, koja nije tehničar, prelazak na macOS je bio blagoslov, a nije redovan korisnik samo pretraživača i email klijenta.
1. Rekao sam da ne razumiješ https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh826068.aspx
2. vidi moje postove gore, ali ih ne razumiješ pa je teško
Morate se pomiriti sa činjenicom da su dani kada nije bilo ničega na mac-u prošli, a vi ste zaspali u razvoju tehnologije.
http://www.vmware.com/products/fusion.html
https://www.virtualbox.org
https://www.parallels.com/eu/all-products/
https://www.winehq.org
https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac/download/
Kažem da nisi razumeo. vino i stvari na njemu su najbliže, ali nije isto. Treba mi nalivpero, a ti me napuniš komadom krede
Oh, dakle, trebalo bi da izaberem jednu specifičnu stvar za macOS bez koje ne mogu živjeti i pokazati vam koliko je Winsow beskoristan? Ne, neću, iako takvih stvari ima na desetine, mislim da to nije razumno.
Samo prihvatite da sve ide na mac-u s činjenicom da svaka platforma ima specijalitete koje nema nijedna druga platforma. Međutim, možete ih pokrenuti u virtuelizaciji na Macu. U Windowsima, međutim, mcu virtuelizacija nije.
Pitali ste me za primjer i ja sam vam dao primjer šta mi je bilo potrebno tog dana. to nije bio primjer nečega što sam morao namjerno izmisliti. u stvari, kada normalno koristite mac os, samo morate imati instaliran windows, inače je upotrebljivost kompjutera otprilike polovina (ako ne pišete samo tekstove na njemu i listate FB), mislim da to govori sve.
Pa, to je prilično glupo. Po vama je upotrebljivost na pola puta, ali ne možete nabrojati šta ne radi na Macu.
imate dogovor kao mongolac kada ignorišete značenje svake druge reči koju napišem
Molim vas, zajebite tog anonimusa, on je ionako potpuno van linije i kladim se da nikada nije koristio Mac.
Koristio sam ga kratko kao student, devojka mi je onda uzela x60 sa Windows 7 i poslušno sam patila jer mi se sviđala i rekla sam sebi da moj muž sve može da izdrži, pa zašto bi ona morala da pati na svom macbook-u ( tako je bilo tada lepa bela plastika, bez šale, svideo mi se HW :), pa smo ga ponovo instalirali na Windows 7, ali x60s je ipak bio bolji, manji, lakši, trackpoint..)
Isuse, to objašnjava. Imate iskustva sa polikarbonatnim MacBook-om sa Core 2 duo. Ali to je 2010., ni mene tada niko nije dao na mac.
Poštovani, Danas je 2016. i sa zanimanjem raspravljate pod člankom o MacBook Pro-u sa TouchBar-om.
Mora da postoji nešto magično u tim MacBook-ovima kada privlače uporne Windows korisnike da o njima razgovaraju. Ne bih ni pomislio da pišem u diskusijama o Lenovo-u ili Dellu koliko im je OS loš i da hvalim macOS.
Koji je vaš razlog da doprinesete ovim raspravama?
"polikarbonatni MacBook sa Core 2 duo"... HW mi se dopao, nije bilo problema s tim. a sto se tice kontakta sa novijeg osxa, da, imam ga, ali ga vise ne posjedujem.
Nisam probao touchbar, ali mogu zamisliti kakav je nered, sasvim je pristojan (odnosno, za mene mogu zamisliti i dosta ljudi koji ga koriste, od takvih ljudi uglavnom zamišljam nekoga ko može' t ukucam svih 10, većinu vremena kontroliše kompjuter sa touchpad-om i ne živi o IT – bez obzira da li ga zovu PRO... kao da se novi macbook jednostavno zovu macbook, a onda daju PRO savjet sa malo boljim HW specifikacijama, mozda 150% veci profil, portovi koji ljudima stvarno trebaju, namjenska pristojna grafika, mislim da se niko nece zamjeriti, mogli bi sere na te gaybarove)
Dakle, da rezimiramo:
Prema vašim riječima, posljednji put kada ste koristili polikarbonatni mac sa core 2 duo bio je 2010. ili ranije.
Ne možete navesti ono što nedostaje Macu, navodite samo određeni softver koji se može zamijeniti.
Već vam se svidio HW Mac iz 2010
Kao tvrdokorni korisnik Windows-a, idite okolo i raspravljate o MacBook Pro-u kako biste njegovim korisnicima dali do znanja kako se ne može koristiti i kako je Windows bolji.
Imate drugačije mišljenje od Appleovih marketara o tome kako označiti svoje linije modela. Konkretno, ne biste odabrali PRO oznaku.
Niste probali TouchBar, ali znate bolje od mene, ko piše na njemu da je to smeće.
Kada nemate argumente, počinjete da psujete.
Zanimljivo…
Zaboravili ste još jednu poentu, a to je da ste Mongolac koji ne razume mnogo toga što pišem, onda će biti skoro tačno (ako zaboravimo netačnosti u vašem rezimeu)
Polikarbonatni MacBook sa Core2Duo je kroz istoriju bio jedan od najboljih laptopa koje sam ikada imao, prošao sam ceo svoj univerzitet na njemu... odlična tastatura, najbolji ekran svog vremena... lagana, dugo trajanje baterije (3x duže od ostalih W XP laptopa u to vrijeme).
Ultra tih i istorijski jedan od najpouzdanijih 2.5″ HDD Hitachi, sve u svemu, beli MacBook je bio super tih uređaj, opet nije bilo slično tihog Windows laptopa, takođe nije bilo Windows laptopa koji je imao uporediv zvuk, beli MacBook je imao bolji zvukom od MBP2013-2015, prvi MacBook koji ga je nadmašio u godinama je ovogodišnji MBP 2016.
A ono što još uvijek ne postoji na Windows platformi je laptop koji ima barem isti kvalitetan touchpad kao Macbook (općenito), osim bijelog MacBook-a, iako je uređaj iz 2009. godine, ipak ima bolji touchpad od svih đubre sa Windowsom.
Isuse bože ne mogu vjerovati svojim očima
ovo je vjerovatno prvi i posljednji post sa kojim se slažem od vas
Iako volim macOS, Windows je često mnogo univerzalniji. Možete pokrenuti 3D studio max ili visual studio u Parallelsu, ali to je u osnovi na štetu performansi, ili morate imati vrlo, vrlo moćnu mac konfiguraciju. Samo ga pokrenete u virtuelnoj mašini i to uvek uzima svoj danak. Zato imam boot camp na svom MacBook-u. Virtuelizacija takođe znači jače stiskanje baterije. Btw. macOS takođe može mnogo da grize :-)
USB-C je odličan standard. MacBook Pro lako puni MacBook 12′ iz desna dva konektora, bilo da je povezan na izvor ili samo iz njegovih baterija. Od sada su za naša putovanja dovoljni samo jedan izvor napajanja i dva USB-C kabla.
https://uploads.disquscdn.com/images/0215177fe69b67f6c9e2c2c115fcf2b4a85ad1c5f4f81ba1dfd2eec86410a385.jpg
Nema veze sa usb c-om - potreban vam je samo kabl a možete puniti i sa usb 3.1 ili sa jačeg usb punjača (cca 15w)
Da li znate računar koji bi imao struju veću od 1A na 5V na USB-A konektoru? Možete li mi poslati njen tip?
Znate li za kabel koji može pretvoriti 5V u 20V tako da mogu puniti MacBook ili drugi računar preko priključka za punjenje baterije (BC) 1.2 5A 5V? Molim vas pošaljite mi link do njega.
Po mom mišljenju, ovdje se jasno pokazuje prednost USB-C, koji po standardu može imati ili 7.5W, 15W, 60W ili 100W i tako napajati bilo koji uređaj, pogledajte ovdje:https://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power
Zar se ne može naplatiti od lavova?
Ovo mi se jako dopada, neko kupi MAC za 60k a nema para da ga kupi za 500 :-D. Kad bi svima morali dati 2 kabla, bilo bi malo neekološko, nepotrebno i skupo.
Iste slušalice. Koristio sam Appleove koji se isporučuju uz iPhone sa 3,5" utičnicom oko 5 puta u životu, a inače koristim svoj koji mi ne stanu u uši i imaju bolji bas. Inače, imam bluetooth modul za ove i s tim se danas bežično povezujem (i na MAC i na iPhone).
Definitivno se slažem da je trenutno loš trenutak za kupovinu, jer će trebati neko vrijeme da sve pređe na novi USB-C i da postane jednako zgodan i siguran kao trenutna verzija. U svakom slučaju, promjena izgleda dobro. Povezivanje svih uređaja međusobno preko USB-a će biti odlično.
Alternativno, proizvođači će početi da proširuju svoj rad bežičnom upotrebom, mnogo toga se danas može uraditi na ovaj način i ne morate se baviti kablovima ;-).
Stavi MAC telefon, ha ha :-D. To je ono što ja zovem praktičnom upotrebom. Usput, može se isključiti u postavkama (zaključavanje poklopcem).
dovoljno im je dati 1 kabel, ali savjetodavan, nedimenzioniran. i nije da oni koriste kabl na ovaj nacin, samo 30% ljudi koji ga kupe treba, radi se o pogodnosti i kvalitetu Appleovih usluga, koji jednostavno za nepotrebne pare uštedi nešto novca) ruši udobnost, potrebno je 30% korisnika. i da, pritisak je kupiti drugi kabel, ali jednostavno nije funkcionirao na taj način
"JUST WORKS" poslao od apple zajedno sa Steveom
i tako sam sretan i zbog uvođenja USB-C i sretan sam zbog činjenice da će sada par miliona budala patiti sa MacBook-ovima dvije godine i tako natjerati proizvođače periferije da usvoje USB-C i ja ću uskočite u dobro zasluženi i dobro uhodan voz i imaću divno glatku tranziciju
Slobodno uživajte u svom ergonomski nenadmašnom Lejnovo X1 Karvonu, za to imate sve kablove direktno od Kineza... uživajte u internom ssd disku sa SATA2 brzinom, koji nema šanse da podnese opterećenje u poslovnom segmentu. Uživajte u Widle10 sa telemetrijom, špijunskim softverom, adaware-om i zlonamjernim softverom, uživajte u buci ventilatora pod opterećenjem poput grijanja rumunske Dacie, samo radi :)
Gospodine, samo se pitam zašto pišete u raspravi o MacBook-u, a ne o Lenovo-u. Taj MacBook ima magičan učinak na vas.
Imam Mac i raspravljam u člancima o Macovima. Uopšte ne ulazim u diskusije o Windows-u.
diskusije o lenovo nisu tako živahne, jer lenovo ne proizvodi kokotine i niko se ne žali. Apple, s druge strane, radi neke stvari u zadnje vrijeme i zato se ima o čemu pisati, eto zašto :)
https://www.youtube.com/watch?v=D91VxfK8h5k
Imao sam AIR sa pobjedom i bio je sjajan, ali bilo je nemoguće bilo šta pridodati tome. Epl je stvarno spavao neko vrijeme. NIKAD više ne želim ništa od EPLA-e. Ismijavaju ljude što kupuju njihove preskupe stvari
Nekompletan usbc kabl u pakovanju je još više sranje kada se uzme u obzir da će većina ljudi koji kupe novi macbook imati prvo iskustvo sa usbc-om, tj. bez kabla kod kuće. Nedosljednost linija modela je također luda, ali smatram da su ostale stvari prilično pretjerane. Osoba koja plati 100k za telefon sa kompjuterom vjerovatno može priuštiti ulaganje u usb-lightning kabel. Ako uzmemo suprotan scenario da bi Apple dao usbc-lightning kabel na novu IP adresu, to će biti mnogo veći problem i zabuna za mnoge ljude. O slušalicama. Ne znam ko od vas shvaća ozbiljno Appleovo sranje o munji kao nasljedniku 3,5 mm priključka, ali je apsolutno očito da budućnost, čak i prema Appleu, pripada bežičnoj mreži, a slušalice sa munjom raspoređenim na ip su samo low-end opcija prije nego što bežična mreža postane dostupnija. Iako se i danas relativno pristojne bežične slušalice mogu kupiti za 1300 - 2000, ne bih vidio problem u tome. Osoba koja zaista ne može da se nosi sa trenutnom situacijom mora kupiti prošlogodišnji model, koji je po performansama potpuno dovoljan.
osoba koja ne može da se nosi sa tom situacijom može kupiti i nešto drugo osim iPhonea ili Maca, ima dosta dobrih alternativa